SPORTJÁTÉKOK TANÍTÁSA JÁTÉKOKON KERESZTÜL
Az 1980-as években a Loughborough egyetemen Rod Thorpe és munkatársai új módszert fejlesztettek ki a sportjátékok iskolai oktatására- erről ír Balogh Judit
SPORTJÁTÉKOK TANÍTÁSA JÁTÉKOKON KERESZTÜL
Szerző: Balogh Judit
Az 1980-as években a Loughborough egyetemen Rod Thorpe és munkatársai új módszert fejlesztettek ki a sportjátékok iskolai oktatására (Teaching Games for Understanding – TGfU). A módszer lényege, hogy az oktatásban a hangsúly a játék logikájának megértésére helyeződik, vagyis a szabályok adta taktika a technikai kivitelezés elé helyeződik. Elméletük szerint fontosabb tehát a döntéshozás, mely nem függ a technikai végrehajtástól. A MIÉRT a HOGYAN elé kerül, az elmélet szerint a gyerekek eredményesebben tanulnak, ha megértik, hogy mit kell csinálniuk, mielőtt tisztában lennének azzal, hogyan is kell azt kivitelezni. Emellett a játékok jó szórakozást, örömteli tevékenységet jelentenek és ez tulajdonképpen minden korosztályra érvényes kezdőktől a felnőttekig.
A módszer alapján a gyerekek módosított szabályokkal, leegyszerűsített játékokat játszanak, melyek megfelelnek fizikai és mentális fejlettségüknek, így fokozatosan sajátítják el a játék lényegét. A játékok egyszerűsített változatban kerülnek bevezetésre, pl. kisebb területen, kisebb létszámmal, kevés, képességekhez és tudásszinthez igazított szabállyal, kisebb, könnyebb eszközökkel, stb. A sportág bizonyos elemeit kiemelő szabályokkal részletekben tanulják a játékot, pl. passzolós vagy labdavezetéses játék rádobás nélkül.
A döntések megengedésével értelmet nyer a játék, a technikai elemek kontextus nélküli ismétlése helyett megtanulják lehetőségeiket kihasználni. A teljesítmény így nem technikafüggő, hanem a helyzetfelismerésen és a célszerű cselekvésen alapul. A játék szabályait a játékot valamilyen formában játszva sajátítják el a gyerekek, a taktikai alapokat is
irányított felfedezés útján tanulják meg. A technika oktatása a játékhelyzetek kívánalmainak megfelelően történik, fő célja a problémamegoldás. Így a gyerekek pontosan tudják, hogy a technika milyen célt szolgál, megértik, miért van szükség a különböző elemek megtanulására és gyakorlására, hogyan tudnak a tudás birtokában jobban teljesíteni. A módszer fontos eleme, hogy már a kezdetektől gondolkodásra és önállósága nevel, nagymértékben segítve a játékintelligencia kifejlődését. A módszer fontos elemét alkotják a kérdések. Az edző / tanár kérdésekkel segíti a tanulást, rávezeti a gyerekeket, hogyan tudnak eredményesebben játszani.
A hagyományos oktatásban a technikai elemek megtanítása és tökéletesítése éveken át a legfontosabb feladat, a taktikai elemek csak bizonyos technikai szint elérése után kerülnek a tananyagba. Ezzel szemben a TGfU-ban maga a „játék” a fontos, nem a gyerekek technikai tudása. A megfigyelések szerint a technikai elemek taktikai keretek nélküli tanítása nem vezet a technikai elem versenyhelyzetben történő alkalmazásához és nem segít a játék logikájának megértésében sem. Emellett olyan automatizált cselekvésekhez vezet, melyek következtében különböző helyzetekben ugyanazt a megoldást alkalmazzák akkor is, ha az a játékhelyzetnek nem megfelelő.
A „játékérzék” módszere
A TGfU módszerét alapul véve a 90-es és a 2000-es években több elképzelés is napvilágot látott. Ezek közül a „Játékérzék” (Game Sense) elmélete kifejezetten sportkörnyezetben folyó oktatásra koncentrál, fő célja a gondolkodó játékosok nevelése, a játékintelligencia fejlesztése.
Míg a hagyományos, a technikát és a taktikát egymástól izoláltan oktató módszer feltételezi, hogy egyetlen helyes technikai végrehajtás létezik, azt látjuk, hogy a profi sportolók gyakran alkalmaznak ettől a technikától eltérő mozgásokat, mozdulatokat. Emellett a kezdeti tanulásban a taktika és a problémamegoldás nem játszik központi szerepet, mivel a technikai képzés a játéktól elkülönítve zajlik. Az edzés a technikai elemek korrekciója köré épül, ami a mozgás örömét nagymértékben csökkenti.
A „Játékérzék” ezzel szemben a résztvevőket olyan helyzetek elé állítja, ahol a döntéshozás és a problémamegoldás elengedhetetlenül fontos a teljesítményhez. Az edző kérdésekkel ösztönzi a gondolkodást, a játékot időnként megállítja, hogy a gyerekek átgondolhassák tevékenységüket, ezáltal javíthassanak játékukon.
A gyors döntéshozás és a helyzetek megoldása (ami többféleképpen történhet) nem feltétlenül igényel pontos technikai kivitelezést, mérkőzéshelyzetben a döntés maga ugyanolyan fontos, mint a mozgás kivitelezése, mindkettő elengedhetetlen a kimenetel szempontjából. Az edző feladata ebben a modellben az, hogy olyan feladatokat adjon, melyek segítenek a játékosoknak felfedezni a játék elveit és logikáját, és ezeket a saját tapasztalatokat más, hasonló játékhelyzetekben is alkalmazni tudják. Az edző a játékosokat úgy segíti a felfedezésben, hogy a problémás helyzeteket mesterségesen előállítja, a megoldások megadása helyett pedig kérdésekkel irányítja a tanítványok gondolkodását. A kérdések az idő, a tér és a kockázat felmérésére irányulnak, a döntéseket ezek figyelembevételével kell meghozni. Ha a játékosok döntései már megfelelőek, akkor kerül sor a technika gyakorlására, finomítására.
A tanulás tehát a következőképpen zajlik:
játék módosított szabályokkal → megbeszélés (közös gondolkodás) → megoldások megtalálása → taktika kidolgozása → játék → megfigyelés, visszajelzés, finomítás, céltechnika gyakorlása
Egy spanyol kutatás összehasonlította a hagyományos és a játékközpontú oktatás eredményességét a labdakezelés, a döntéshozás és a mérkőzésteljesítmény tekintetében. A mérkőzéseken a dobást, a labdavezetést és a passzolást vizsgálták. A felmérést 8-11 éves gyerekek körében végezték, akik már egy éve kosárlabdáztak. A játékközpontú oktatásban részt vevő csoport 3 hónap után minden vizsgált mutatóban jobb teljesítményt ért el a hagyományos oktatásban részesülő csoportnál, vagyis kevesebb hibával dolgozott. Emellett szembetűnő volt az is, hogy a játékközpontú oktatásban résztvevő gyerekek mennyivel jobban élvezték az edzéseket.
Kijelenthető tehát, hogy a játékok nem időrabló tevékenységek a kosárlabda oktatásában, hanem a tanítás legfontosabb eszközei. A tudatosan tervezett, meghatározott céllal játszott különféle játékok hatékonyan segítik az önállóságot és kreatív, az edzőtől nem függő, gondolkodni képes játékosokat nevelnek.
Egy játék példaként:
Sarokfoglaló
A játékosokat két csapatra osztjuk. A pályán kijelölünk egy téglalap vagy négyzet alakú területet, pl. a félpálya négy sarkát. A csapatok feladata, hogy a négy sarok valamelyikébe eljuttassák a labdát és azt a sarokra tegyék. Ha valamelyik csapat „találatot” ér el, a másik csapat jön abból a sarokból, ahol a találat történt és értelemszerűen a maradék három sarkot használhatja.
A játék a játékosok képességei szerint változtatható, változtathatjuk a játéktér méretét, labdák, a leütések és a kötelező átadások számát és fajtáját, játszhatjuk a játékot akár kosárra is (ha a teremben több palánk van).
Kezdőknek a játék megtanítja, hogy a labdát labdavezetéssel vagy passzal lehet továbbítani, a megállás, elindulás, sarkazás megválasztását, a célszerű irányba történő labdás vagy labda nélküli mozgásokat, a helyezkedést, az összjátékot.
Idősebbeknél a védők „olvasása”, a figyelem megosztása, az elszakadás, az irány- és ritmusváltások alkalmazása, a spacing és a védekezés további cél lehet.
Felhasznált irodalom:
Conte, L.; Moreno-Murcia, J. A.; Pérez, G. e Iglesias, D. (2013): Comparación metodología tradicional y comprensiva en la práctica del baloncesto / Comparison of traditional and understanding methodology in the practice of basketball. Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y el Deporte vol. 13 (51) pp. 507-523. http://cdeporte.rediris.es/revista/revista51/artensenanza392.htm
Hopper, T. & Kruisselbrink, D. (2001): Teaching Games for Understanding: What does it look like and how does it influence student skill acquisition and game performance? Journal of Teaching Physical Education.12, 2-29.
http://web.uvic.ca/~thopper/articles/JTPE/TGFU.htm
Hopper, T.: Teaching games centred games using progressive principles of play.
http://web.uvic.ca/~thopper/articles/Cahperd/principle.htm
http://tgfuinfo.weebly.com/
http://www.ausport.gov.au/sportscoachmag/coaching_processes/teaching_games_for_understanding
Korábbi cikkek
 | 2017. Nov. 04 04:24 |
 | 2017. Oct. 30 22:45 Edzõk, testnevelõk, szülõk figyelmébe |
 | 2017. Sep. 23 01:52 Edzõ továbbképzõ konferencia a Magyar Sport Házában |
 | 2017. Sep. 16 01:59 Innováció a kosárlabda felkészülésben |
 | 2017. Aug. 29 03:47 A Kaszások Kosárlabda Akadémia szervezésében |
 | 2017. Aug. 09 23:49 Meghívó az augusztus 12-ei elõadásra |
 | 2017. Jul. 21 00:22 |
 | 2017. Jul. 19 22:27 |
 | 2017. Jul. 12 02:41 Székesfehérvár és Nyíregyháza a két júliusi helyszín |
 | 2017. Jul. 11 15:17 Az idõpontok: július 18. és 27. |
 | 2017. Jun. 21 09:04 Az MKOSZ edzõközpont nyári beosztása |
 | 2017. Jun. 21 00:52 A képzés idõpontja: 2017 június 30-jülius 1. |
 | 2017. Jun. 20 01:34 Edzõtovábbképzés neves szakemberekkel június 24-25-én |
 | 2017. Jun. 15 01:46 Helyszínváltozás a pécsi továbbképzõ programjában |
 | 2017. May. 27 01:52 A Budapesti Kosárlabda Szövetség által szervezett akkreditált MKOSZ edzõ-továbbképzõ programja
|
 | 2017. Feb. 06 23:23 Szeptembertõl 25 sportágban indít edzõképzést a TE |
 | 2017. Feb. 24 15:23 Edzõ-továbbképzõ program az MKOSZ támogatásával |
 | 2016. Sep. 23 02:51 Minden, mit az edzésmódszerekrõl tudni érdemes |
 | 2016. Aug. 11 10:58 A nõi és férfi felnõtt csapatoknál dolgozó edzõk részére |
 | 2016. Aug. 06 10:08 |
 | 2016. Jul. 13 05:38 Az idõpont 2016. július 22-23. |
 | 2016. Jun. 23 04:29 Júnuis 30. - Július 1. |
 | 2016. Jun. 21 21:19 2016. július 3-án Székesfehérvár várja az edzõket |
 | 2016. Jun. 18 02:59 A képzés idõpontja 2016. július 16-17. |
 | 2016. Jun. 01 01:32 Basketball Clinic Belgrade 2016 |
 | 2016. Jun. 01 01:32 Basketball Clinic Belgrade 2016 |
 | 2016. May. 30 23:47 A teljes program ismertetõje |
 | 2016. May. 16 00:17 A képzés részletes programja |
 | 2016. Feb. 11 22:14 A részvételért 1 kreditpont jár |
 | 2016. Feb. 08 15:05 2016. május 13-15 |
 | 2016. Jan. 06 20:41 International Coach Clinic, May 13-15 2016 |
 | 2016. Jan. 05 11:58 Csapatvédekezésrõl néhány fontos tényezõ és miért is jó, ha van egy csapatnak a repertoárjában egy eltérõ védekezése. |
 | 2016. Jan. 04 23:26 Kedves Kollégák!
Az alábbiakban megadunk néhány témát, melyeket fordításra ajánlunk. A következõkben csak a téma címét és bevezetését mutatjuk be, melyre e-mailben várjuk az edzõk jelentkezését. A jelentkezés sorrendjében küldjük el a teljes anyagot, melyet két héten belül várunk vissza a publikációs feltételeknek megfelelõen. |
 | 2016. Jan. 04 23:19 A szakmai cikk írása sokat elárul arról, hogy milyen felkészültek vagyunk az edzõi munkánk során. Szembesít bennünket hiányosságainkkal és megmutatja, hogyan érdemes gondolkodnunk a játékról.
Javaslunk néhány témát, mellyel a kollégák saját filozófiájuknak megfelelõen árulhatnak el érdekességeket napi munkájukról. A szakcikk írásához is segítséget nyújtunk az alaábbiakban.
|
 | 2015. Dec. 08 11:43 A magyar sportkultúra eszmerendszerének nyomában címmel rendeznek konferenciát |
 | 2015. Oct. 04 00:14 DÖNTÉS és ELEMZÉS technikák felhasználása a sportági hatékonység érdekében |
 | 2015. Sep. 01 16:23 A részvételért 2 kreditpont jár |
 | 2015. Sep. 01 00:46 2015. szeptember 17., Magyar Sport Háza – a részvétel regisztrációhoz kötött és 1 kreditpontot ér |
 | 2015. Aug. 11 13:39 Edzõtovábbképzõ a Kaszások szervezésében |
 | 2015. Aug. 27 14:14 Az MKOSZ akkreditált továbbképzõje a Zsíros Tibor Kosárlabda Akadémia szervezésében |
 | 2015. Aug. 03 15:04 Két nap alatt összesen 3 kreditpont gyûjthetõ |
 | 2015. Aug. 05 14:02 Megvan a részletes program |
 | 2015. Jul. 27 00:45 Szabó Zoltán Beszterce KK Salgótarján |
 | 2015. Jul. 24 10:31 Szolnok, 2015.08.01-02 |
 | 2015. Jul. 20 14:31 A Budapesti Sportszövetségek Uniója ismét képzést indít |
 | 2015. Jul. 08 15:57 International Basketball Coaches Clinic 2015 , August 14 - 16, Kaunas, Lithuania |
 | 2015. Jul. 08 14:56 Idõpont: 2015. július 18-19 |
 | 2015. Jul. 01 16:29 Jelentkezési határidõ: 2015. november 30 |
 | 2015. Jul. 01 00:12 International Basketball Coaches Clinic, Koper |
 | 2015. Jul. 10 14:50 Idõpont: 2015. augusztus 14-15 |
 | 2015. Jun. 16 13:46 Budapest 2015.06.27-28. |
 | 2015. Jun. 05 11:34 Június 9-én folytatódik a Találkozás edzõlegendákkal-sorozat |
 | 2015. Jun. 02 11:21 Június 12-14. |
 | 2015. Jun. 02 00:40 A Gyõri Kosárlabda Club szervezésében – 1 kreditpont jár a részvételért |
 | 2015. May. 26 10:28 Hat helyszínen lesznek MKOSZ által akkreditált edzõtovábbképzõk |
 | 2015. May. 20 16:16 Belgrád, június 27-28 |
 | 2015. Apr. 29 14:20 A MET és a MOB szervezésében, május 7-én |
 | 2015. Apr. 29 14:12 A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött |
 | 2015. Apr. 08 16:40 Szakmai konferenciát rendez a heti 5 testnevelés óra bevezetésének hatásairól |
 | 2015. Mar. 25 16:41 A Magyar Edzõk Társasága konferenciára invitálja a szakembereket |
 | 2015. Mar. 20 22:45 Az �budai Kasz�sok Kos�rlabda Akad�mia UP edz�ket keres |
 | 2015. Mar. 16 11:58 1 kreditpont jár a részvételért |
 | 2015. Mar. 10 12:05 A Magyar Edzõk Társaságának felhívására április 18-ig lehet benyújtani a pályázatot |
 | 2015. Mar. 09 14:17 Rekordszámú jelentkezõ közül kellett választani |
 | 2015. Mar. 02 13:17 Nyílt szakmai értekezlet |
 | 2015. Feb. 18 10:32 A 4 elõadáson való részvételért 1 kreditpont jár |
 | 2015. Feb. 17 14:37 Összesen 3 kreditpont szerezhetõ |
 | 2015. Feb. 16 03:06 U16 szakmai értekezlet |
 | 2015. Feb. 10 16:42 A torna idõpontja: 2015. május 1-3 |
 | 2015. Feb. 03 20:15 Jelentkezési határidõ: 2015. február 15 |
 | 2015. Feb. 01 11:56 A TF Felnõttképzési Csoport Sportági szakedzõ (a sportág megjelölésével) felsõfokú szakirányú továbbképzési szakot indít 2015. márciusában. Jelentkezési határidõ: 2015. február 15.
|
 | 2015. Jan. 14 11:39 17th International Tournament Easter at EuroCamp 2015 |
 | 2015. Jan. 15 14:18 FIBA Europe Coaching Certificate programot hirdet az MKOSZ |
 | 2015. Jan. 07 12:52 3rd EASTER CUP KLATOVY, Csehország |
 | 2014. Dec. 15 16:36 A lelkes szakemberek az év végén is találhatnak idõt, hogy saját gondolataikat szakmai cikk formájában közöljék. Ehhez nyújtunk újabb segítséget |
 | 2014. Dec. 10 12:56 Versenykiírás és program (MKOSZ edzõtovábbképzõvel) |
 | 2014. Nov. 13 09:15 ‘Doppingellenes tevékenység és szabályozás változásai 2015-ben’ – 2 napos szakmai konferencia |
 | 2014. Nov. 13 00:56 Elkezdõdött a hazai kosárlabdázásban tevékenykedõ edzõk publikációinak feltöltése a coaching oldalra |
 | 2014. Nov. 13 00:50 A csapatjátékok esetében a tanulmányok fõként a következõ aspektusokra koncentrálnak: antropometrikus tényezõk, fiziológiai képességek, motorikus kontroll és biomechanika, észlelési és látási készség, taktikai intelligencia |
 | 2014. Nov. 13 00:37 Giannis Sfairopoulos szerint:
A gyõztes mentalitás fontossága napjainkban sokkal fontosabb, mint a korábbi években, mivel a csapatokon nagyon komoly eredménykényszer van már a szezon elején is.
|
 | 2014. Nov. 13 00:37 Giannis Sfairopoulos szerint:
A gyõztes mentalitás fontossága napjainkban sokkal fontosabb, mint a korábbi években, mivel a csapatokon nagyon komoly eredménykényszer van már a szezon elején is.
|
 | 2014. Nov. 13 00:30 A mai kosárlabdázásban nagy szerepe van a kreativitásnak és ezt fejleszteni kell a játékosokban |
 | 2014. Nov. 13 00:24 "...mi is az a helyes dobótechnika?..." |
 | 2014. Nov. 13 00:19 A labdavezetés a labdával való elõrehaladás szabályokban meghatározott egyetlen lehetõsége a mérkõzés során, így ennek minél magasabb szintû megtanítása minden utánpótlás edzõ egyik legfontosabb feladata. |
 | 2014. Nov. 10 19:22 EGY NAP AZ UTÁNPÓTLÁSÉRT KONFERENCIA A FIATALOK SPORTJÁRÓL |
 | 2014. Oct. 30 09:22 |
 | 2014. Oct. 21 10:36 …AHHOZ, HOGY TESTNEVELÕ TANÁR LEGYÉL! |
 | 2014. Oct. 21 10:27 |
 | 2014. Oct. 16 00:10 2014. december 26-29. |
 | 2014. Oct. 16 00:03 A Héraklész programban dolgozó és Gerevich Aladár ösztöndíjban részesülõ szakemberek számára a részvétel kötelezõ |
 | 2014. Sep. 25 23:55 Isztambul, 2015. október 4-5 |
 | 2014. Sep. 23 12:18 Edzõi engedélyek ellenõrzése |
 | 2014. Sep. 18 11:48 Magyar edzõközpontokban is sikerrel debütált a Vacusport! |
 | 2014. Sep. 17 23:56 Szeptember 23-án, a Magyar Sport Háza 4. emeleti tárgyalójában várják az érdeklõdõket |
 | 2014. Sep. 10 23:46 Szeptember 29., MOM Kulturális Központ |
 | 2014. Sep. 09 00:04 Szeptember 14-én a Kaszások szervezésében |
 | 2014. Aug. 26 14:02 1 kreditpont jár a részvételért |
 | 2014. Sep. 08 14:01 Szeptember 27-28., Pécs |
 | 2014. Aug. 15 10:01 Edzõi adatbázis elérése és egyéb tudnivalók |
 | 2014. Aug. 15 10:02 2014. augusztus 30-31 |
 | 2014. Aug. 05 15:09 Békéscsaba, 2014. augusztus 08-09 |
 | 2014. Aug. 05 21:53 A magyar-grúz Eb-selejtezõ elõtt lesz a kétnapos rendezvény |
 | 2014. Jul. 24 15:30 Idõpont: 2014. augusztus 2-3 |
 | 2014. Jul. 08 16:05 Magyar edzõket is várnak a szervezõk |
 | 2014. Jul. 01 16:43 A Dávid Kornél Kosárlabda Akadémia szervezi az eseményt
|
 | 2014. Jun. 30 12:38 A Rátgéber Akadémia szervezésében Baján |
 | 2014. Jun. 30 10:15 |
 | 2014. Jun. 30 10:14 |
 | 2014. Jun. 30 10:14 |
 | 2014. Jun. 30 10:13 |
 | 2014. Jun. 30 10:13 |
 | 2014. Jun. 30 10:12 |
 | 2014. Jun. 30 10:12 |
 | 2014. Jun. 30 10:11 |
 | 2014. Jun. 30 10:10 |
 | 2014. Jun. 30 10:10 |
 | 2014. Jun. 30 10:08 |
 | 2014. Jun. 18 14:56 Július 20/21., POTE Csarnok |
 | 2014. Jun. 16 15:35 Sopron a következõ helyszín |
 | 2014. Jun. 13 13:55 A cikk a legkisebb kosárpalántákkal foglalkozó edzõknek, a kezdõ edzõknek és a testnevelõknek szól
|
 | 2014. Jun. 13 12:02 2014. JÚLIUS 5, SZÉKESFEHÉRVÁR, VODAFONE SPORTCSARNOK |
 | 2014. Jun. 11 15:08 2014 FIBA U17 WORLD CHAMPIONSHIP FOR WOMEN |
 | 2014. Jun. 05 15:25 Tudnivalók a 2014-15-ös szezonnal kapcsolatban |
 | 2014. May. 27 21:53 Nagy érdeklõdés, magas színvonal |
 | 2014. May. 22 15:57 International Basketball Coaches Clinic
‘Giovanni Papini’ |
 | 2014. May. 21 13:47 Megvannak a következõ idényre vonatkozó szabályok |
 | 2014. May. 19 10:24 A szombati részvételért 2 pont, a vasárnapi részvételért 1 pont jár. |
 | 2014. Jul. 14 12:16 International Coaching Clinic in Lithuania |
 | 2014. May. 12 17:12 A részvétel ingyenes, de elektronikus regisztrációhoz kötött |
 | 2014. May. 07 22:59 Az Edzõk publikáció között olvashatod |
 | 2014. May. 07 22:43 A szekszárdi beszámolót Magyar Gergely készítette |
 | 2014. May. 07 22:30 A marcali tábor beszámolóját Ferenczi Tamás készítette |
 | 2014. May. 07 22:28 SZAKMAI JELENTÉS a marcali táborról |
 | 2014. May. 07 22:23 A zalaegerszegi program összefoglalóját Gáll Tamás írta |
 | 2014. May. 07 22:13 A válogatott edzéseirõl és mérkõzéseirõl Horváth Imre írt beszámolót |
 | 2014. May. 07 16:55 A beszámolót Mészárosné Kovács Andrea írta
|
 | 2014. May. 07 12:28 2014. május 23. péntek, Telki GLOBALL Sport & Wellness Hotel |
 | 2014. May. 04 01:29 Sportági kondícionálás |
 | 2014. May. 04 01:17 Fibaeurope coaching program |
 | 2014. Apr. 29 12:14 Leirás |
 | 2014. Apr. 29 11:59 |
 | 2014. Mar. 03 02:40 |
 | 2014. Mar. 03 02:37 A FIBAEUROPE szervezésében idén Prágában került sor arra a konferenciára, amelyen az európai kosárlabda utánpótlás helyzetérõl, problémáiról esett szó. Az idei évben elõször az U14-es korosztály mellett a Minikosárlabda is bekerült a programba.
|
 | 2014. Mar. 03 02:04 Nagyon fontos és tervezhetõ taktikai problémákat értünk a speciális helyzetek kifejezés alatt. |
 | 2014. Jan. 16 01:57 Bert DeSalvo alapján: Nagy Ágoston
|
 | 2014. Jan. 16 00:09 |
 | 2014. Jan. 15 23:17 Megfontolandó tanácsok |
 | 2014. Jan. 14 00:11 |
 | 2013. Dec. 10 01:44 |
 | 2013. Dec. 10 00:34 Hogyan legyünk jobb csapat? |
 | 2013. Dec. 09 23:34 2013 vanderbilt elleni játék |
 | 2013. Nov. 17 23:25 Kosárlabda edzõk számára |
 | 2013. Nov. 17 22:34 |
 | 2013. Nov. 08 11:17 Út az elitbe |
 | 2013. Nov. 08 10:29 Basket Clinic cikk |
 | 2013. Nov. 08 10:27 José Maria Buceta spanyol pszichológus és edzõ elõadása a 2011-es müncheni Get Together U14-es FIBA konferencián
Szerzõ: Balogh Judit |
 | 2013. Nov. 08 10:22 Jótanácsok letámadáshoz - a denveri Metro State University edzõjétõl |
|