Felhasználónév: Jelszó:

Edzői oldal - Edzők publikációi

JÁTÉKOK ÉS FELADATOK ISKOLÁSOKNAK
Szabó Zoltán Beszterce KK Salgótarján
Fordította: Szabó Zoltán Beszterce KK Salgótarján     JÁTÉKOK ÉS FELADATOK ISKOLÁSOKNAK   Magazinunk e részét azoknak a testnevelőknek ajánljuk, akik tanítványaikkal meg szeretnék szerettetni a kosárlabdát úgy, hogy a gyerekek közben jól érezzék magukat, szórakozzanak, de egyszerre fizikailag is aktívak legyenek.  Egyszerű gyakorlatokat és játékokat mutatunk be, melyekben bárki részt vehet: fiúk, lányok egyaránt, kosarasok és azok is, akik még soha nem találkoztak a kosárlabdával.   1. 1-2-3 a. A gyakorlat leírása:   A tanár a gyerkeket párosával állítja össze, s páronként egy labdát oszt ki. Ezután el kell dönteni, hogy ki fog dobni először. A vetélkedő mehet egy kosárra, vagy akár egészpályára is. A játék lényege, hogy kosarat dobjunk úgy, hogy azt a társunk ne legyen képes megismételni. Tehát a kezdő játékos valahonnan dob. Ha bedobja a dobást, a társának kötelező ugyanonnan, ugyanúgy dobni. Ha a második játékos: • kihagyja, kap egy rossz pontot: “1” • bedobja, akkor az első játékosnak újra be kell dobni ugyanonnan, ugyanúgy.   Ha ez a dobás nem megy be, a második játékos új helyet választhat, és dobhat másképp. Ha valamelyik résztvevő játékos eléri a három rossz pontot, kiesik a versenyből. A nyertesekből új párok alakulnak, és addig megy a verseny, amíg csak egy nyertes marad (1. ábra).   2. Vedd el a labdát: a. A gyakorlat leírása:   A feladat lényege, hogy az egyik játékos pattogtatja a labdát, miközben a labda nélküli társa megpróbálja elvenni azt. Attól függően, hogy hány kosárlabdával rendelkezünk, a játékban legkevesebben négyen, de maximum tizenöten vehetnek részt. A tanár kirakja a labdákat a parkettára a hosszabbított büntetővonalra, s a gyerekek felállnak az alapvonal mögé.   A játékot így játszuk: ha négyen játszák, három labdát helyezünk a földre. A tanár jelzésére a játékosok gyorsan felveszik a labdákat, és elkezdik pattogtatni. Az a gyerek, aki labda nélkül maradt, megpróbálja megszerezni valamelyik társától a labdát. A labdavezető játékosoknak kötelező a pályán belül maradni, és azon belül a pálya másik térfelére sem léphetnek át (kivéve ha nagyon sokan játszanak, akkor játszhatják egészpályán is).   Ha a labdavezető kivezeti a labdát a pályáról, elveszti a labdát, illetve ha elveszik tőle, akkor kiesett a versenyből, és futnia kell egy kört az oldalvonal mentén. A versenynek akkor van vége, ha már csak egy labdás maradt.   A testnevelő fontos, hogy ne engedje a faultokat, szabálytalanul nem érvényes labdát szerezni (2. Ábra).   Forrás: FIBA ASSIST MAGAZINE | 01 2003 | PAGE 65           D.1     3. Labdaelütős játék: a. A gyakorlat leírása:   Minden játékos labdát vezet, s közben próbálja a többi játékos labdáját elütni. Akinek elgurul a labdája, kiesik a játékból. A létszám csökkenésével folyamatosan szűkítsük a területet. Az utolsó két játékos a körön belül küzdjön egymás ellen. Aki utoljára bennmarad, az a nyertes.   4. Körgurítós: a. A gyakorlat leírása:   A gyerekek kört alakítanak. Széles terpeszállásban úgy helyezkednek el, hogy a szomszédok lába összeérjen. A játékosok a kosárlabdát a körön belül összevissza gurítják. Minden játékosnak arra kell figyelnie, hogy a labda körön belül maradjon, azaz meg kell akadályoznia, hogy a labda a lábak között kiguruljon. Hibapontot kap az a játékos, aki a lába között kiengedi a labdát. Több labdával is játszható.   Fordította: Szabó Zoltán Beszterce KK Salgótarján


Korábbi cikkek
2016. Jan. 05 11:58
Csapatvédekezésrõl néhány fontos tényezõ és miért is jó, ha van egy csapatnak a repertoárjában egy eltérõ védekezése.

2014. Nov. 13 00:56
Elkezdõdött a hazai kosárlabdázásban tevékenykedõ edzõk publikációinak feltöltése a coaching oldalra

2014. Nov. 13 00:50
A csapatjátékok esetében a tanulmányok fõként a következõ aspektusokra koncentrálnak: antropometrikus tényezõk, fiziológiai képességek, motorikus kontroll és biomechanika, észlelési és látási készség, taktikai intelligencia

2014. Nov. 13 00:37
Giannis Sfairopoulos szerint: A gyõztes mentalitás fontossága napjainkban sokkal fontosabb, mint a korábbi években, mivel a csapatokon nagyon komoly eredménykényszer van már a szezon elején is.

2014. Nov. 13 00:37
Giannis Sfairopoulos szerint: A gyõztes mentalitás fontossága napjainkban sokkal fontosabb, mint a korábbi években, mivel a csapatokon nagyon komoly eredménykényszer van már a szezon elején is.

2014. Nov. 13 00:30
A mai kosárlabdázásban nagy szerepe van a kreativitásnak és ezt fejleszteni kell a játékosokban

2014. Nov. 13 00:24
"...mi is az a helyes dobótechnika?..."

2014. Nov. 13 00:19
A labdavezetés a labdával való elõrehaladás szabályokban meghatározott egyetlen lehetõsége a mérkõzés során, így ennek minél magasabb szintû megtanítása minden utánpótlás edzõ egyik legfontosabb feladata.

2014. Jun. 13 13:55
A cikk a legkisebb kosárpalántákkal foglalkozó edzõknek, a kezdõ edzõknek és a testnevelõknek szól

2014. May. 18 23:28
Az 1980-as években a Loughborough egyetemen Rod Thorpe és munkatársai új módszert fejlesztettek ki a sportjátékok iskolai oktatására- errõl ír Balogh Judit

2014. May. 07 22:43
A szekszárdi beszámolót Magyar Gergely készítette

2014. May. 07 22:30
A marcali tábor beszámolóját Ferenczi Tamás készítette

2014. May. 07 22:28
SZAKMAI JELENTÉS a marcali táborról

2014. May. 07 22:23
A zalaegerszegi program összefoglalóját Gáll Tamás írta

2014. May. 07 22:13
A válogatott edzéseirõl és mérkõzéseirõl Horváth Imre írt beszámolót

2014. May. 07 16:55
A beszámolót Mészárosné Kovács Andrea írta

2014. Mar. 03 02:37
A FIBAEUROPE szervezésében idén Prágában került sor arra a konferenciára, amelyen az európai kosárlabda utánpótlás helyzetérõl, problémáiról esett szó. Az idei évben elõször az U14-es korosztály mellett a Minikosárlabda is bekerült a programba.

2013. Nov. 17 23:25
Kosárlabda edzõk számára

2013. Nov. 08 11:17
Út az elitbe

2013. Nov. 08 10:27
José Maria Buceta spanyol pszichológus és edzõ elõadása a 2011-es müncheni Get Together U14-es FIBA konferencián Szerzõ: Balogh Judit

Hírlevél





Támogatók